Teretana i ishrana

A fine WordPress.com site

Predlozi za zdrav ručak

Leave a comment

Za ručak treba jesti belančevine životinjskog ili biljnog porekla, povrće kao izvor sporih šećera i vlakana i nikad, baš nikad ne treba pojesti uobičajen oblik deserta odmah nakon obroka.

 

 

 

Kako je ručak takozvano punjenje baterija, ovaj obrok ne bi trebalo preskakati, jer se često dešava da se uveče energija neophodna za funkcionisanje naših organa nadoknađuje povećanim unosom hrane, što je loše za održavanje idealne težine.

 

 

Primeri jelovnika za ručak

 

1. Pileća supa

 

Pileća supa bez testenine, klasično napravljena (na trpezu se ne iznosi kuvana zelen) sa dosta svežeg peršuna, piletina iz supe, sa senfom i/ili renom, salata od sveže rendane šargarepe i celera, začinjena sa malo soka od limuna

 

 

2. Kuvani mlad kupus

 

Kuvani mlad kupus sa junetinom (kupus, šargarepa, malo ljute sveže paprike). U ovom obroku nije velika greška pojesti malo kuvane šargarepe, jer kupus ima osobinu namirnice sa takozvanim negativnim kalorijskim unosom. Iako se hrono ishrana ne obazire mnogo na kalorije, kao što je ranije rečeno, ova kombinacija neće izazvati porast težine, već naprotiv, nakon ovakvog obroka imaćemo u narednih 24 sata par stotina grama manje

 

 

3. Pileće belo meso sa paprikom i belim lukom

 

Pileće belo, par čenova belog luka, nakon 10 min. dinstanja dodati par crvenih babura isečenih na komade,dinstati još dok ne omekša, zelena salata sa balzamikom i začinskim uljem je odličan prilog

 

 

4. Testenina sa paradajzom i bosiljkom

 

Testenina sa paradajzom i bosiljkom zelena salata, ili mešavina više raznih salata (hrastov list, crveni i zeleni), malo radiča i malo rukole, nadev od balzamika, pola kašičice senfa i začinskog ulja)

 

 

5. Musaka od paprika

 

Paprike ispeći u rerni i oljuštiti, mleveno meso prodinstati na luku ili praziluku, začiniti i dodati malo bibera, poređati u posudu red isečenih paprika, red mesa, itd, završiti sa paprikom, naliti sa umućenim jajetom i malo kisele pavlake i zapeći u rerni). Ovo jelo ne smeju jesti osobe koje imaju prekomernu težinu, jer kombinacija pavlake i mesa nije odgovarajuća, eventualno mogu umesto pavlake koristiti punomasno kiselo mleko. Iako je kombinacija mesa, jaja i pavlake teška, ovo jelo se lako vari zbog dodatka paprike i luka. Kad musaku ne pravimo sa pirinčem i mesom, razlika u varenju je značajna!

 

 

6. Šnicla sa povrćem i salatom

 

Može i krmenadla, ako MORA test intolerancije na hranu dozvoljava upotrebu svinjetine, na ulju se isprži izlupana šnicla, posebno se griluje mešavina povrća tikvice, patlidžan, paprika, itd, ili se prodinsta neko od povrća – brokoli, prokelj, karfiol, spanać, paradajz salata sa krastavcem

 

 

7. Piletina sa limunom

 

Pileće belo, dinstati na ulju, malo vode dodati, izvaditi meso i u tiganj staviti beli luk, prodinstati, dodati limunov sok, čašu belog vina, malo pileće supe ili kocku, u dobijeni sos vratiti piletinu i još malo dinstati, za one koji imaju idealnu težinu, može se garnirati sa malo kuvanog pirinča (pirinač sa piletinom, ćuretinom i ribom ne blokira u potpunosti aktivnost digestivnih enzima, ali pirinač svakako ne treba kombinovati sa takozvanim jakim mesima, kao što je rečeno), odlično je uz ovo jelo dodati brokole i prokelj, zelena salata sa začinima.

 

 

8. Čorba od karfiola ili brokola

 

Čorba od karfiola ili brokola, začinjena sa pola čaše slatke pavlake, teletina sa mladim povrćem (meso isečeno na krupne kocke ispeći sa svih strana, dodati so i zaliti sa belim vinom, dodati paradajz i začine – timijan, peršun, majčina dušica, poklopiti i ostaviti na laganoj vatri oko pola sata, dodati nekoliko glavica luka krupno sečenog, mlade šargarepe, grašak, pa kuvati još 15 minuta, zatim dodati boraniju i kuvati još 15 minuta). Ovo jelo je malo teža kombinacija, ali je veoma ukusno i može biti na trpezi povremeno.

 

 

9. Pastrmka i kuvani karfiol

 

Pastrmka i kuvani karfiol (začinjen samo sa malo belog luka), salata

 

 

10. Sočivo u crvenom vinu

 

Iseći povrće – crni luk, šargarepu, čen belog luka, iseckati malo slanine, zeleno sočivo zaliti crvenim vinom – na pola kg ide oko 5 dl, dodati vode i kuvati, kad provri dodati povrće i slaninu, kuvati još 30 minuta na laganoj vatri, obavezno dodati malo začinskog bilja, timijan, lovor, peršun itd.

 

 

11. Aromatično sočivo

 

Crni luk, šargarepu i praziluk iseći, slaninu propržiti, dodati povrće i dinstati oko 3 minuta, umešati sočivo – zeleno, dodati juneće supe ili vode, kuvati dalje.

 

 

12. Juneća supa

 

Jednostavno za pripremu, ukusno i zdravo jelo veza zeleni, parče junetine za supu, luk crni, začini. Meso iz supe sa senfom, renom i povrćem uz salatu, u supu ne dodavati testenine, samo dosta svežeg peršuna. Umesto kuvane šargarepe, poslužiti rendanu svežu sa limunovim sokom.

 

 

13. Musaka od pečuraka

 

Musaka od pečuraka, kupus salata (pola kg šampinjona, 300 grama krompira, na crnom luku izdinstati pečurke iseckane na listiće, posoliti, pobiberiti i dodati seckan peršun, kuvane krompire oljuštiti i iseći na kolutove, u plehu redjati red krompira, red šampinjona, preliti sa umućenim jajima i kiselom pavlakom, peći oko pola sata u rerni.

 

 

14. Punjena paprika bez mesa

 

10 babura, 400 g krompira, 2 paradajza, oprati babure, izvaditi semenke i posoliti ih unutra, narendati krompir i dinstati ga na luku dok ne omekša, dodati so, biber, jedan iseckan paradajz, malo vode i nadevom puniti babure, izmedju babura staviti drugi iseckan paradajz, naliti vode do polovine visine babura, peći u rerni na oko 150 stepeni, pri kraju umutiti nekoliko jaja sa malo brašna i jednim jogurtom 100g preliti paprike i još desetak minuta ostaviti da se zapeče (jaje je kombinacija skroba – žumance i proteina koji ne opterećuje – belance, pa je ova kombinacija sa krompirom dozvoljena.

 

 

15. Pljeskavica, grilovano povrće, salata

 

iseckati sitno dve glavice crnog i dva čena belog luka, mleveno juneće meso, oko pola kg sjediniti sa lukom, dodati malo soda bikarbone – jedna kašika, so, biber, aleve paprike, ostaviti da odstoji u frižideru dva sata, od mase oblikovati pljeskavice nauljenim rukama i peći na roštilju ili tiganju.

 

Ne treba zaboraviti sve vrste pečuraka, one se mogu kombinovati i sa mesom i sa ugljenim hidratima, pa kako je rižoto dobar izbor tako je i biftek sa prilogom od pečuraka.

 

Punjene paprike su daleko jestivije i ukusnije ukoliko ih punimo ili samo sa mesom dinstanim na luku, ili samo prokuvanim pirinčem, ovo važi za sva poznata domaća jela u kojima se inače kombinuje pirinač i meso!

 

(preuzeto iz: ‘’Mala škola fiziologije- Program hrono ishrane za početnike’’, dr Ana Gifing)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s